Zopas lanceerde Spencer een digitale assistent voor werknemers. De tool heeft dezelfde naam als het bedrijf en biedt hulp bij een probleem dat vrijwel elke werknemer zal herkennen.

Vele bedrijven werken namelijk met een groot aantal apps en programma’s: een app om vrij te nemen, één om een meeting in te plannen, één om onkostennota’s in te dienen, enz.

Werknemers moeten dus voortdurend schakelen en inloggen op verschillende apps. Dit gefragmenteerd landschap is dan ook een productiviteitskiller voor digital natives. Een rapport van Forrester uit 2016 meldt dat 62% van de medewerkers taken uitstelt waarvoor ze in meerdere systemen moet inloggen.
Komt daarbij dat vooral millenials heel gebruiksvriendelijke apps gewoon zijn in hun privéleven (zoals Uber) en dan ook hoge verwachtingen hebben die momenteel niet worden ingelost.

Spencer is een one-stop shop die daar het antwoord op biedt. Het vergemakkelijkt het leven van werknemers door alle informatie uit diverse bedrijfstools te centraliseren en te synchroniseren in één digitale interface.
De ‘digitale assistent’ focust sterk op een ‘mobile first’ manier van werken: werknemers kunnen op ieder moment van de dag ‘on the go’ via hun smartphone een PO nummer checken, een contact opzoeken of een vakantie aanvragen. Het werkt ook modulair: elk bedrijf kan zelf kiezen welke apps ze in het platform opnemen.

De productontwikkeling gebeurt in de kantoren van Spencer aan de Kammenstraat 18 in Antwerpen. Vandaag is Spencer hoofdzakelijk actief in België. Een uitbreiding naar de rest van Europa is binnenkort aan de orde. In die context heeft het bedrijf een kantoor in Zweden, in samenwerking met November Five in Stockholm.
Het idee achter Spencer kreeg vorm vanuit November Five dat in februari 2016 een toegewijd team opzette en zich sindsdien enkel bezighield met de ontwikkeling van het product. Spencer werd als spin-off van November Five officieel opgericht in december 2016.

Tom Vroemans, oprichter Spencer: “Een team dat zijn vol potentieel benut, is goud waard. Spencer is daar het bewijs van. Het is ongelooflijk dat we op 14 maanden van een idee tot een concreet product zijn gekomen en ondertussen een venture hebben opgestart met indrukwekkende partners. We hebben alle vertrouwen in de sterkte van Spencer en zijn makers, medewerkers en partners.”

Het veelbelovende en groeiende bedrijf mag nu al grote ondernemingen als Telenet, Proximus en DEME tot zijn klanten rekenen. Meer starters vindt u in onze startersrubriek.