Antwerpen – Visadesk lanceerde zopas haar nieuwe website. Gaat u binnenkort op (zaken)reis en weet u niet zeker of u een visum nodig hebt? Op Visadesk.be vindt u alle informatie over uw benodigde reisdocumenten. Nieuw op Visadesk.be is ‘Visana’, de digitale assistente.

Filip Goossens, ceo Visadesk.be: “Met Visadesk.be bundelen we alle informatie over reisdocumenten die een reiziger nodig heeft. Bovendien kunnen wij alle administratie uit handen nemen en de nodige instanties bezoeken.  Zo heeft de aanvrager meer tijd om zijn zakelijke of toeristische reis beter voor te bereiden.”

Visadesk ‘ontzorgt’ de visumaanvrager

Visadesk, onderdeel van ASX-IBECO, heeft een gespecialiseerd team, maar is geen aparte juridische entiteit. Het informeren en ontzorgen van de visumaanvrager, zijn de primaire doelen van Visadesk.be.
Visadesk.be neemt alle zorgen uit handen bij de aanvraag van een visum. Het informeert vrijblijvend, haalt documenten op, controleert het dossier, gaat naar de juiste instanties en bezorgt het visum terug.
Het initiatief om een nieuwe website te lanceren, is ontstaan door de té hoge drempel naar de service die Visadesk.be biedt. Gebruiksvriendelijkheid en innovatie zijn daarom twee belangrijke aspecten op de website.

Kostenplaatje

De prijs voor 1 visum bedraagt 70€ (incl 21% BTW). Vanaf een tweede visum betaal je 36€ (incl 21% BTW) per exemplaar. Dit is zonder de kosten die betaald moeten worden aan de ambassade of consulaat. Even een voorbeeld om dit te verduidelijken: voor een toeristenvisum naar China betaal je aan de ambassade 126.55€, die Visadesk integraal doorrekent. Verder biedt Visadesk ook extra mogelijkheden aan om de documenten bij de aanvrager thuis op te halen en/of te leveren tegen een meerkost van 15€ (incl BTW), of 30€ indien afhalen en leveren.

Snelle groei

Filip Goossens: “De administratieve vereisten voor de aanvraag van een visum veranderen voortdurend. Via visadesk.be heeft u voor meer dan 200 landen de laatste informatie overzichtelijk weergegeven.”
Iedereen kan een beroep doen op Visadesk.be, ook particulieren. Daarom stellen de initiatiefnemers alle informatie van de verschillende ambassades publiek ter beschikking op de nieuwe website. Visadesk werkt reeds voor een 150-tal reiskantoren en organisaties en levert bijna 9 000 reisvisa per jaar af.

Nieuwigheden

“Op de website is ook een chatbot geïntegreerd om te helpen met vragen. Zo kan u zelfs via facebook messenger communiceren met onze digitale assistente Visana en nagaan welke visumvereisten er zijn voor uw reisbestemming”, zegt Filip Goossens:
Visana beantwoordt vragen van bezoekers aan de hand van artificiële intelligentie. Visadesk.be is de eerste in de sector ‘Reizen en Toerisme’ die hiervan gebruik maakt. Visana wordt nog elke dag getraind om, aan de hand van haar artificiële intelligentie, de opgebouwde kennis met iedereen te delen. Zowel de website als de chat assistent, zijn beschikbaar in het Nederlands, Frans en in het Engels.