Sinds 2016 legt Sterkstokers uit Sint-Lenaarts zich vooral toe op het maken van gins voor derden, de zogenaamde private labels. Maar er wordt ook gestookt voor de Warmste Week.

Thomas Cuyvers, zaakvoerder Sterkstokers: “Voor de Warmste Week creëerde Sterkstokers in 2016 samen met judoka Dirk Van Tichelt een nieuwe gin waarvan de opbrengst naar de actie van Marc Herremans ‘To Walk Again’ ging. Ook dit jaar herhalen we dit. We maakten een gin, een echte To Walk Again Gin.”

Private labels voor diverse gelegenheden

Cuyvers maakt er een punt van om ook het goede doel te steunen. Meestal ontwikkelt hij gins met een specifiek smaakpallet op verzoek van bedrijven, de horecasector, voetbalclubs enz die een eigen ginmerk aan hun merchandising wensen toe te voegen.

Vrijwilligers gezocht

Samen met het team van Marc Herremans zocht Cuyvers naar passende ingrediënten voor de To Walk Again gin. “We vertrokken van het recept van de Sterke Peer gin en voegden er nog wat warme kruiden als accent aan toe: kaneel, citrus en gember”, zegt Cuyvers..
Tijdens de voorstelling van de nieuwe gin vorige donderdag was Marc Herremans zelf aanwezig om zijn organisatie en de Warmste Week toe te lichten.
De To Walk Again gin wordt verkocht via de webshop www.belgiumgin.be. Van elke verkochte fles gaat er 12 € naar de vzw To Walk Again. Sterkstokers is nog op zoek naar vrijwilligers die de ‘To Walk Again’ gin mee willen verkopen in bedrijven en verenigingen. Maar iedereen met een ‘groot hart’ kan bij Sterkstokers terecht voor een fles To Walk Again gin om de actie te steunen.