Antwerpen – Water-link lanceerde onlangs de website www.waterstoring.be, een nieuwe klantenservice die sneller inzicht verschaft in de storingen in de drinkwaterlevering en rioleringen. Op deze site kan de klant direct zien of hij te maken heeft met een storing of met geplande werkzaamheden. 

André Gantman, voorzitter water-link: “Zeker van water: dát is de belofte die water-link doet. En elke dag opnieuw maken we die ook waar. Al meer dan 135 jaar zorgen we dat er kwaliteitsvol drinkwater uit de kraan stroomt: 24 uur op 24.”

Met een leidingnet van 2.400 km waterleidingen en 2.000 km rioleringen kan er al eens iets misgaan. Soms is het enkel een huisaansluiting, soms valt een ganse straat zonder water. Dit kan erg vervelend zijn. Defecten aan de rioleringen kunnen ook storend zijn voor de waterafvoer en hebben dikwijls een impact op het lokale verkeer. Dagelijks gebeurt er eveneens onderhoud aan het leidingnetwerk en de riolering. Om klanten hierover beter te informeren zet water-link nu de nieuwe website in.

Sneller en eenvoudiger

De waterklant kan door het invoeren van zijn adres of door op de grafische kaart te klikken in één keer zien wat er aan de hand is en wat de gevolgen zijn: geen water, ondrinkbaar water, is de herstelling reeds in uitvoering of gepland, enz… Ook de watercontainers of standpijpen die als alternatief drinkwaterpunt geplaatst werden, zijn aangeduid in het stratenplan.
Wanneer klanten een bericht achterlaten op de site, ontvangen ze automatisch een update per mail of sms telkens wanneer de status van het incident wijzigt tot de volledige regularisatie een feit is.
De grafische kaart met alle informatie is gebruiksvriendelijk en 24 uur per dag consulteerbaar. Daarnaast krijgt de klant ook extra informatie en tips om problemen met de binneninstallatie – waaraan water-link weliswaar niet kan verhelpen – zelf op te lossen.
Met www.waterstoring.be wordt de informatie-uitwisseling een stuk sneller en transparanter voor de klant.