Vanaf I juni verdwijnt de indiaan met de veelkleurige pluimenhaartooi als symbool, en ook de naam ‘Webcolors’ gaat op de schop.  Het ‘jongensachtige’ moet eraf en voortaan gaat het digitale bedrijf voort onder de naam ‘You Are Digital’. Het bedrijf wil ook wat afstand nemen van het pure webbouwen, waarmee het bijna tien  jaar geleden is gestart. De tijden, en zeker de digitale tijden zijn sindsdien fors veranderd. Webcolors, nu You Are Digital, heeft zijn thuisbasis in het Nederlandse Oosterhout, maar heeft een Vlaamse poot in Brasschaat.

 

‘Met de nieuwe aanpak wordt gemikt op een ander marktsegment’ zegt Pieter van der Wulp, verantwoordelijke marketing bij wat tot nu toe Webcolors heette. “We willen gaan naar een digital agency dat zich hoofdzakelijk richt op het ontwikkelen van digitale platformen, waarbij we zowel de webservice, de marketing als de ondersteuning en het onderhoud voor onze rekening nemen’.

 

Kansen zijn er voldoende, zegt Van der Wulp. Hij geeft het voorbeeld van een webplatform om studievoortgang inzichtelijk te maken. ‘Dat is een methode die we hebben ontwikkeld samen met ZORROO, dat is de Zorggroep Regio Oosterhout & Omstreken. Dat is een groep van huisartsen. Zij moeten bepaalde cursussen doorheen het jaar volgen. Daarmee kunnen ze studiepunten verdienen waarmee ze hun licentie kunnen behouden. We hebben daarvoor een platform gebouwd waar de huisartsen kunnen volgen welke cursussen ze kunnen volgen en ze kunnen een jaarplanning maken waarmee ze zelf kunnen bepalen hoe ze hun licentie in de toekomst kunnen verlengen.

 

“Dat zijn heel leuke projecten, waarmee we zelf kunnen meedenken met de klant. Dat soort projecten willen we meer doen, omdat we vinden dat we daar goed in zijn. We gaan daar op focussen, en een aantal randactiviteiten gaan we laten vallen”.

 

‘We zijn nu ook een platform aan het bouwen voor een partij die innovatie binnen Europa wil bevorderen. Europa heeft heel wat subsidies ter beschikking voor innovatie. Voor innovatoren is het niet altijd duidelijk welke wegen men moet bewandelen om die subsidies binnen te halen. We zijn bezig met een partij die daar heel veel know how over heeft. We willen die partij koppelen aan de mensen die innovatieve ideeën hebben. We bouwen een platform waar de uitvinder zichzelf kan voorstellen en zijn idee kan presenteren. Investeerders, die zitten ook op dat platform en die kunnen dan nagaan waarin ze willen investeren”  zegt Van der Wulp.

 

Het bedrijf krijgt een nieuwe look and feel. De bedrijfsnaam wordt veranderd en meteen de huisstijl. Vanaf nu wordt de nieuwe naam ‘You Are Digital’.  “We willen hier game changers worden, omdat we ervan overtuigd zijn dat we hierdoor onze klanten ook kunnen helpen om game changers te worden. We willen met de klant meedenken en hem helpen zijn projecten en plannen digitaal te realiseren” zegt Van der Wulp.

 

We werken vanuit 4 kernwaarden: ‘toewijding, innovatie, focus en commitment’. Teamwork staat bij ons centraal want je hebt teams nodig met mensen met verschillende capaciteiten en skills.

 

“We gaan ons richten op partijen of projecten die zonder digital platform geen bestaansrecht hebben” zegt Van der Wulp. “Stel dat biermerk Jupiler een heel gaaf idee heeft om een campagne te voeren waarbij het sparen van punten centraal staat. Dan kunnen wij dat plan digitaal uitwerken. Maar we gaan onze expertise die we de afgelopen jaren hebben opgebouwd rond webdesign en online marketing niet overboord gooien. We zullen onze klanten ook op die manier bijstaan. Maar we willen in ons nieuwe project ook voor grotere klanten gaan werken”.

 

Webcolors werd negen jaar geleden opgericht door Nick van Gils, samen met een vennoot. De vennoot is intussen verdwenen en Nick van Gils blijft eigenaar en bedrijfsleider. Het hoofdkwartier bevindt zich in Oosterhout, nabij Breda. Er bestaat een tweede kantoor in Brasschaat. Het klantenbestand is nu ongeveer twee derde Nederlands en één derde Vlaams. De verkoop binnen de Vlaamse tak wordt geleid door Sophie Verschueren. Het bedrijf heeft twintig mensen in dienst. “De Brasschaatse poot is wel belangrijk”, zegt Sophie Verschueren. “Hoewel we digitaal zijn vinden klanten het toch wel prettig om  naar een echt kantoor te komen. Ook omdat de Nederlandse en de Vlaamse mentaliteit en manier van zakendoen toch wel verschillen is het handig om zowel een Nederlandse als een Vlaamse vestiging te hebben. Nederland is op het stuk van digitalisering ook verder gevorderd dan België, dus dat vereist een andere aanpak”.

 

“Overigens willen we onze vleugels verder uitslaan en ook naar Frankrijk, Duitsland of, waarom niet, naar Engeland kijken” zegt Van der Wulp.