Zwemmer Pieter Timmers wordt het boegbeeld en de trekker van een nieuwe campagne van autobouwer Subaru.

De vice-Olympische kampioen op de 100m vrije slag van Rio wordt ambassadeur van Subaru in België (en daarbuiten). Het idee komt van sportmarketingbureau SportsCom dat Subaru wist te overtuigen om Timmers in te schakelen in de nieuwe campagne. Die sluit aan bij het nieuwe imago dat het Japanse automerk zich in de toekomst wil aanmeten.

Campagne voor familiale wagens

Tijdens het eerste kennismakingsgesprek tussen Subaru en SportsCom kwam al snel naar voren dat het merk zich meer en meer wil gaan profileren als familiaal en gezellig. SportsCom zocht en vond het antwoord voor Subaru in de persoon van Pieter Timmers. België’s beste zwemmer zat immers sinds 1 januari 2017 zonder officiële autopartner en werd zopas ook vader van een dochtertje, Jutta. Pieter was zelf dus actief op zoeken naar een gezinswagen en het merk Subaru sprak hem zeker aan. SportsCom, Subaru en Pieter Timmers vonden elkaar dan ook snel en SportsCom werkte een volledige (online) campagne uit, die binnen dit en enkele weken op gang wordt ‘gereden’ via de Subaru dealerships en de online kanalen.